Wegens bericht in Passewaaijer van December 2009











Plaats reactie
SP1Michel
Site Admin
Berichten: 105
Lid geworden op: 03-01-2010 14:05

Wegens bericht in Passewaaijer van December 2009

Bericht door SP1Michel » 03-01-2010 14:56

Beste Motorfanaten,

Hier even een klein berichtje over hoe het allemaal kwam.

Linda heeft een oproep gedaan aan alle motorrijders woonachtig op de Passewaaij in Tiel. Deze oproep heeft gestaan in de Passewaaijer van december 2009. Hierop zijn voldoende reacties binnen gekomen om te starten met MCPassewaaij. Natuurlijk heeft ze graag dat er nog meer mensen zullen reageren dus.... (zie hieronder het artikel uit de Passewaaijer)

Motorliefhebbers in de wijk Passewaaij Tiel
Door: Linda Kalkman

Hoewel het natte en koude weer nu niet 1-2-3 uitnodigt om de auto te verruilen voor de motor, kriebelt het toch. Mijn motor staat voorlopig weer even in zijn hok. Met enige weemoed denk ik aan het voorbije motorseizoen: het was toch een hele goede! We hebben uitstekend motorweer genoten afgelopen voorjaar, zomer én nazomer. Ik heb er weer aardig wat kilometertjes op de teller bij gereden. Op verschillende zaterdagen - zo laat in het seizoen dat er normaal gesproken al geen gemotoriseerde tweewieler vrijwillig op pad gaat - zag ik toch nog verschillende keren een rits motorrijders in flitsende pakken en bijpassende helmen in een spoedige slinger de wijk verlaten voor een ritje. Ieder weekend dachten we weer dat het wel eens de laatste rit van het seizoen kon zijn. Uiteindelijk zet de winter dan toch door en is het afgelopen met de toertochten. Jammer!

Doorrijden in de kou
Alleen de échte diehard rijdt door in de winter naar het werk en gaat voorzien van verwarmde handschoenen en handvaten, een bivakmuts en thermo-onderkleding op weg ondanks de lage temperaturen. Ik ben een watje hoor. Als het koud is, pak ik de auto. Dan zit ik met mijn kacheltje aan mee te zingen met de radio en kijk ik met ontzag naar die solist op twee wielen die daar de elementen trotseert. (En ook meteen even de file met gemak voorbijrijdt… ) Ik ben blij dat ik hier warm achter mijn stuurtje zit, maar voel tegelijkertijd een soort afgunst. Het is zo’n heerlijke beleving om zo vrij van alles op de motor te zitten! Ik vervloek het feit dat koude vingertoppen mij ervan weerhouden om op koude dagen de sportuitlaat eens goed te laten brullen! Maar tijdens het koude seizoen, is er ook weer tijd voor andere aan motorrijden gerelateerde zaken. Lekker binnen achter de pc alle websites weer eens afbrowsen op zoek naar die ene mooie motor (tegen die ene gunstige prijs), of het plannen van een motorvakantie voor volgend jaar zomer!

Forum
Om mijn licht op te steken bij mede-motorrijders ben ik lid geworden van het geheel nieuwe motorforum ‘motormaatje.nl’. Hier vind je gelijkgestemden, toertochten, maatjes en tips. Leuk! Maar tegelijkertijd bedenk ik (als ik weer eens op zoek ben naar collega-rijders in de buurt) dat ik het misschien niet via zo’n omweg moet zoeken. Waarom niet gewoon eens een oproepje via de wijkkrant?

OPROEP
Ben jij nu ook benieuwd hoeveel motorrijders er zich in de Passewaaij bevinden? Hoeveel mannen en vrouwen? (Er schijnen steeds meer vrouwen motor te rijden – maar waar zijn ze dan eigenlijk????). Nou, ik wel dus! Ik zou daarom een oproep willen doen aan alle motorfanaten in de wijk:
Mail je voornaam, m/v, leeftijd en type motor (en als je wilt je rijstijl) aan de redactie van de Passewaaijer. (emailadres weggelaten). Ik maak dan een leuk overzichtje in de volgende editie. Adressen en achternamen houden we even mis, voor diegenen die dat liever voor zichzelf houden. Is er iemand die iets ziet in een MSV Passewaaij? Mail me dat dan ook. Je weet maar nooit wat er weer van komt…

Een motorgroet, Linda


SP1Michel
(Beheerder)
Ik ben bij vlagen briljant, maar helaas is het even windstil...
Wie twijfelt, denkt tenminste nog!!!

Plaats reactie